טיול ברמות מנשה – אירופה כאן בישראל

בדרומו של רכס הרי הכרמל, בין עמק יזרעאל, נחל עירון ובקעת הנדיב, שוכן אזור רמות מנשה, הנחשב לאחד היפים בישראל ולאחד האהובים ביותר על מטיילים. מתכננים טיול ברמות מנשה ורוצים לדעת מה כל כך מיוחד בו שהופך אותו לאבן שואבת לחובבי טבע ומרחבים? המשיכו לקרוא – ותגלו.

טיול ברמות מנשה - טיולי שטח 

איזור רמות מנשה משופע בדרכים העוברות ביער עבות, כך שלעיתים לא רואים את השמש, אלה ירוק בעניים. זו חוויה שאין כמותה בארץ. אפשר להגיע עם הג'יפ הפרטי, אך אם רציתם למטב את החוויה כדאי לפנות לחברה שנותנת שרות מקצועי של 
טיולי ג'יפים ברמות מנשה והם יקחו אתכם למקומות הכי שווים שאפילו בגוגל לא מסופר עליהם בין היתר תגיעו למסלול אקסטרימי של טיול שטח ברמות מנשה. תגיעו למעלה הר חורשן שזו גבעה המיתנשאת לגובה של 178 מ'. מעלה חורשן כולו טרשים וסלעים תלולים ופה נדרש נסיון מקצועי בטיפוס במעלה זה וזו חוויה גם לנוהגים ובמיוחד לנוסעים שנהנים מיתרונותיןו של הג'יפ בנסיעה בשטח.

טיול ברמות מנשה – טבע עוצר נשימה במרחק נגיעה

על היופי הרב המתגלה במהלך טיול ברמות מנשה אין עוררין. אבל ברור שגם למיקום הגיאוגרפי הנפלא של האזור יש משקל רב בכמות המבקרים הגבוהה שבו. במרחק של כשעה ורבע נסיעה מתל אביב ופחות מחצי שעה מפאתי חיפה שוכן פארק רמת מנשה – אחד היעדים המרכזיים באזור, הן מבחינת הפופולאריות והן מבחינת מיקומו בלב הרמה. אין ספק, העובדה ש-70% מתושבי ישראל יכולה להגיע ללב האזור בפחות מ-90 דקות נסיעה, מוסיפה למד הפופולאריות שלו.
 

אטרקציות מרכזיות באיזור רמות מנשה

אז מה יש לעשות במהלך טיול ברמות מנשה? ובכן, את פארק רמת מנשה הזכרנו ראשון, וטוב שכך. מדובר בפארק ביוספרי (אזור שבו חיים ע"פ תנאים אקולוגיים מוחלטים) בשטח 81,000 דונם, הכולל טבע מגוון ואינסופי – נחלים, יערות, שטחי חקלאות, כפרים מיושבים, שדות מרעה ועוד.

הפארק כולל את כמה מהאתרים המתויירים ביותר באזור רמות מנשה: 
נחל השופט – נחל מקסים בו זורמים מים כל השנה. חונים בחניון החרובים הסמוך וצועדים כמה דקות עד לתצפית, למפל הקטן ולנחל עצמו. הדרך נגישה לכיסאות גלגלים.
 
נחל התנינים – אחד המקומות הפופולאריים ביותר עבור כל מי שמתכנן טיול ברמות מנשה. תמצאו בו מסלול קצר ונאה הכולל חציית גשר ("הגשר האירי"), אפשרות לשכשוך הרגליים בנהר ולסלפי על רקע המפל הקטן. 
יער הרקפות – יער יפהפה, אשר בחורף ובסתיו הופך לאזור הפורח והצבעוני בישראל, עם כלניות, נוריות, סחלבים, אירוסים, וכמובן – רקפות (ושלל פרחים יפהפיים נוספים).
 
יער הקיבוצים – יער קטן יחסית, מוצל ונעים, המהווה מיקום מצוין לפיקניק ומשחק לילדים. במקום גם אנדרטה מרשימה לזכר חללי תנועת הקיבוצים 
 
חורבת בית ראש – לדעת רבים, זהו המקום שיציע לכם את הנוף הכי יפה במהלך טיול ברמות מנשה. מפסגת בית ראש, אשר אמנם נמצאת "רק" בגובה 360 מטר, תוכלו להשיג תצפית פנורמית מרהיבה, מהפסגות המושלגות של הר החרמון ועד יישובי השרון. 
יער ווסטרוויל – יער לא גדול, אבל צבעוני ומרשים, בעיקר בסתיו ובאביב.
 
אפשר גם ללון באיזור
שום טיול ברמות מנשה לא יהיה ממצה אם לא יכלול לפחות לילה או שניים של לינה באזור. האופציה העיקרית היא צימרים – ביוקנעם, בת שלמה, כפר יהושע, כפר ברוך ועוד. ניתן גם ליהנות מאירוח דרוזי מסורתי בדליית אל כרמל, או להרחיק מעט למלונות ולדירות האירוח הרבות שבחיפה, כ-20 דקות נסיעה מגבול רמות מנשה. מה שלא תבחרו – החוויה מובטחת!